Olen Arabiemiraateissa asuva kestävyysurheilija, jolle omien rajojen hakeminen ja niiden testaaminen on elämän punainen lanka. Juoksu on yksi ehdottomasti tärkein niistä.

Intohimona on myös korkeiden vuorten kiipeäminen ja tähän mennessä olen kiivennyt katsomaan maailmaa mm. Mt.Everestin, Lhotsen ja Manaslun huipulta.


keskiviikko 28. maaliskuuta 2018

Kenian leiri osa kaksi, kautena 2018

Harjoitusleiri tänne Keniaan siirtyi viikolla eteenpäin kun sairastuin keuhkoputkentulehdukseen työmatkalla Kilimanjarolla. Alun perin oli tarkoitus jäädä kilin reissun päätteeksi tänne suoraan mutta päätin että on paras käydä kotona Dubaissa lääkärissä ja parantua ennen kuin tulee tänne. Onneksi aikataulu oli sen verran väljä että pystyin myös venyttämään leiriä viikolla. Päätös käydä kotona sairastamassa oli varmasti oikea, sillä eka harjoitusviikko ja varsinkin ensimmäiset vauhdikkaammat treenit  olivat tällä kertaa todella vaikeat.

Nyt treenit ovat onneksi taas luistaneet suunnitellusti ja juoksu tuntuma on ollut hyvä. On ollut ilo taas harjoitella Keniassa ja vaikka keuhkot sekä lihakset huutaa aina täällä happea niin kyllä ne sitten kiittää kun pääsee merenpinnan tasolle 😜

Tällä kertaa olen Edoredissä 2100m korkeudessa majoittumassa Isabellah Anderssonin luona. Isabellah on Kenian -Ruotsalainen maratonjuoksija joka tekee nyt paluuta maratonille toisen lapsen syntymän jälkeen. Simo ja Celia asuvat myös 3km päässä eli Simo onkin nyt pystynyt hyvin seuraamaan kaikki kovemmat treenit. Henri Manninen on myös harjoittelemassa tällä eli olen saanut hänestä myös hyvää lenkki seuraa. No toki Henri on tehnyt omat päätreenit omilla vauhdeilla mutta kevyet treenit on mennyt hyvin yhteen.

Juoksua Eldoredissä, kaksi lehmää...

Tällä harjoitusleirillä ja jaksolla on keskitytty juoksuvoimaan enemmän. Eli pitkiä kuntopiirejä, pitkiä sekä lyhyitä mäkivetoja kahdesti viikossa ja myös maksimi voimaa olen päässyt tekemään. Lihaksisto on ottanut hyvin vastaan nuo ″voima″ treenit mutta on kyllä välillä aika tukkoista lihaksistossa. Ne on kumminkin palautunut kummasti päiväunien, hyvien yöunien ja ravinnon ansiosta.  Saa nähdä miten tästä jaksosta palautuu (lähinnä noista voima treeneistä) ja lähtee juoksu kulkemaan Berliinin puolikkaalla.

Tässä esimerkki harjoitusviikostani

Ma 19.3        a. 3x8x200m (37s)/20sekunttia palautus/ sarjapalautus 2min. Radalla. 
                    +KP (MAX)
                     Ip.12km kevyt

Ti 20.3          a.15 km kevyt
                     Ip.10 km kevyt

Ke 21.3        a. 4km + 3km + 2km pal 3min+ 8x12s lyhyet mäet + KP (pitkä)
                     Ip. 14km kevyt

To 22.3         a. 28 km kevyt
                     Ip. liikkuvuus + venyttely + hieronta

Pe 23.3         a.14 km kevyt + 6 x 100m
                     Ip.11 km kevyt

La 24.3         a. ylämäet 8 min + 5 min /pal. 3min + 6x80sek pal. hölkkä lähtöpisteeseen
                      +KP (MAX)
                     Ip. 13km kevyt

Su 25.3         a. 31 km kevyt
                     Ip. liikkuvuus + venyttely+ hieronta                                               total. 194km


Isabellahin kanssa olen juossut pari treeniä mutta hän on valitettavasti ollut kipeänä eli joutunut jättämään treenejä väliin. Maanantain ratatreenin  saatiin kumminkin yhdessä tehtyä.

Gils power
Olen lähdössä täältä Dubain kautta Berliinin puolikkaalle joka juostaan 8.4.
Sen jälkeen saan nauttia kodista pari viikkoa ja sitten harjoitusleirille Monte Gordoon, Portugaliin. Sieltä European 10 000m cup Lontoossa joka juostaan 19.5.

Mutta nyt  vielä vajaa viikko kovaa treeniä ja sitten valmistautumaan kisaan!


Hakuna matata

Anne-Mari


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti